1990-1992 626 MODELLERİ...
3 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
1990-1992 626 MODELLERİ...
1990-1992 yılları arasında üretilen 626 1.6, 1.8, 2.0 glx ve gls modelleri o yıllarda üretilen araçlar arasında çok sağlam ve uzun ömürlü olması ile özel bir yere sahiptir. LPG uygulanmış olan motorlarda ortalama 300 bin km olan ömründe biraz azalma ile normal kullanım şartlarında yaklaşık 250 bin km yapması gerekir. Ancak elbetteki çoğunun ikinci el olması nedeniyle, sizden önce kullanmış olanların gerek kullanım gerek periyodik bakım açısından neler yapıldığı bilinmediğinden bazı sürprizler de olabilir. Motor yenileştirme işlemi için vazgeçilmez olan ve yüzde 100 değişmesi gereken parçalar: Piston, segman, ana ve kol yataklar, komple conta, yağ pompası, eksantrik kayışı, supaplar, supap gaydları, piston kol civataları, volan ve silindir kapak civataları gibi temel malzemelerdir. Aracınızın marka itibarıyla resmi veya özel servislerde periyodik veya gerekli bakım ve yenileştirmeleri yapılması hem bilgi hem de garanti açısından önem arz eder. Ucuz ve bilgisiz eller sonuçta daha da pahalıya mal olacaktır.
Geri: 1990-1992 626 MODELLERİ...
Türkiyede yaygın olarak kullanılan 1990-1991 Mazda 626 model olarak eşsiz kullanımı ve konforuyla bağımlılık yapan bir araçtır. Bence bu arabanın bir ruhu var. Özellikle 2.0 HB modeli eşsiz kullanımı ve konforuyla uzun süre kulanılabilecek bir araçtır.
Bu aracı kullanırken nelere dikkat etmek gerekir diye özetlersek.
1) Araç ilk alındıgında radyatör ve hortumlar gözden gecirilmeli ve eskiyen parcalar degiştirlmelidir.
2) Ön cam motorları zamanla yavaslayabilir. Mekanizma bozulabilir. İşten anlamayan birine kesinlikle söktürülmemelidir.
3) Farlar zamanla zayıflar. Bence yeni nesil ampüllerle bu sorun giderilebilir. Temizleme, yeni far almak vs bence gereksiz.
4) Motor üst kapaktan yağ kacırabilir. Kesinlikle orijinal conta kullanılmalı.
5) Arabanın yakıtı uzun yolda 8-9 litre civarına düşüyor. Şu andaki hesabıma göre uzun yolda kilometrede 28 kr yakıyor. Ama şehir içinde 13-14 litreye kadar çıkabilir.
6) Rot basını ve kolunu kesinlikle orijinal kullanın. En az 5 yıl problem cıkarmaz.
7) Ön kaputtaki iç aydınlatma butonu zamanla bozulabiliyor. İç lambalar yanıyorsa sorunu orada arayın.
0-100 kilometre akselerasyonuna hiçbir yerde ulasamadım. Bilen varsa bana da söylesinJ
9) Kliması sogutuyorsa asla elletmeyin. Kliması R12 ile doluyor. Ama piyasada yok. R134 basarsanız dha iyi sogutur ama klima yagı vs değişmeli. Bunun yanında R134 gazla bozulma ihtimali var. İşiniz şansa kalmış.
Bu aracı kullanırken nelere dikkat etmek gerekir diye özetlersek.
1) Araç ilk alındıgında radyatör ve hortumlar gözden gecirilmeli ve eskiyen parcalar degiştirlmelidir.
2) Ön cam motorları zamanla yavaslayabilir. Mekanizma bozulabilir. İşten anlamayan birine kesinlikle söktürülmemelidir.
3) Farlar zamanla zayıflar. Bence yeni nesil ampüllerle bu sorun giderilebilir. Temizleme, yeni far almak vs bence gereksiz.
4) Motor üst kapaktan yağ kacırabilir. Kesinlikle orijinal conta kullanılmalı.
5) Arabanın yakıtı uzun yolda 8-9 litre civarına düşüyor. Şu andaki hesabıma göre uzun yolda kilometrede 28 kr yakıyor. Ama şehir içinde 13-14 litreye kadar çıkabilir.
6) Rot basını ve kolunu kesinlikle orijinal kullanın. En az 5 yıl problem cıkarmaz.
7) Ön kaputtaki iç aydınlatma butonu zamanla bozulabiliyor. İç lambalar yanıyorsa sorunu orada arayın.
0-100 kilometre akselerasyonuna hiçbir yerde ulasamadım. Bilen varsa bana da söylesinJ
9) Kliması sogutuyorsa asla elletmeyin. Kliması R12 ile doluyor. Ama piyasada yok. R134 basarsanız dha iyi sogutur ama klima yagı vs değişmeli. Bunun yanında R134 gazla bozulma ihtimali var. İşiniz şansa kalmış.
ozankucuk- Mesaj Sayısı : 2
İşiniz : doktor
Kayıt tarihi : 03/07/09
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz