MAZDA 626 CLUB TURKEY


Join the forum, it's quick and easy

MAZDA 626 CLUB TURKEY
MAZDA 626 CLUB TURKEY
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

OWER DRİVE SİSTEMİ...

4 posters

Aşağa gitmek

OWER DRİVE SİSTEMİ... Empty OWER DRİVE SİSTEMİ...

Mesaj tarafından Admin Salı Ara. 04, 2007 10:46 am

GENELDE OTOMATİK ŞANZIMANLI ARAÇLARDA BULUNAN BİR ÖZELLİKTİR...
Bilinen ve kulağa hoş gelen adıyla''Roketleme sistemi''...Otomatik vites araçların genelinde vardır roketleme sistemi. Aracın kendini toparlayamadığı anlarda mesela bir rampayı çıkarken yada bir araç sollarken gaza tam yüklendiğinizde devreye girer aracı otomatik olarak bir vites aşağı düşürerek devrin yükselmesini ve aracın hızlanmasını sağlar. Düz vitesli araçlarda da araç yüke bindiğinde nasıl manuel olarak bir vites küçültüyorsak otomatik araçlarda da gaza ani yüklenmelerde aynı görevi yapıyor. Hatta otomatik vites araçların vites topuzunda O/D ibareli bir düğme ve gösterge tablosunda bir uyarı ışığı mevcuttur, bu düğme Ower Driver düğmesidir, yani bu düğmeye basıldığında araç kendini otomatik olarak 3. vitese düşürür ve sanki turbo devreye girmiş gibi hızlanma sağlar...Bu düğme devrede olduğunda gösterge tablosundaki O/D Off yazısı yanındaki uyarı lambası yanar...Rampa inişlerde de hızı sabit tuttuğu için çok rahat bir kullanım sağlar...Biraz daha açarsak Ower Drive her vitesi iki ayrı devire bölen bir mekanizmadır, örnek vermek gerekirse 1. viteste kalktınız overdrive bastınız araç ağır 1 e geçer yani birinci vitesin dişlisini uzatır ve bu her viteste aynen devam eder. Binek araçlarda ower drive ın amacı son viteste hızınız yüksekken aracın devrini düşürüp yakıt ekonomisi vede motor sessizliği sağlamaktır. Ower Drive illaki otomatik vitesli araçlarda olmak zorunda değildir manuellerde de vardır. Mesela ağır ticari araçlarda eskiden 12 ileri şanzuman vardı ama gelişen teknoloji ile 6 ileri ama overdrive fonksiyonlu şanzumanlara sahip oldular boylece her vitesin ağırı ve hafifi olmak koşulu ile gene 12 vitese sahip oluyorlar. Avantajı ise maliyetten şanzumanın kapladığı yerden vede ağırlıktan tasarruf sağlamaktır.


En son tarafından C.tesi Ocak 19, 2008 9:26 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Admin
Admin
Admin
Admin

Erkek Mesaj Sayısı : 37
Yaş : 47
Kayıt tarihi : 20/11/07

https://mazda626clupturkey.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

OWER DRİVE SİSTEMİ... Empty Geri: OWER DRİVE SİSTEMİ...

Mesaj tarafından kadirerkan Cuma Ocak 18, 2008 8:00 pm

Overdrive diye yazılmıyo mu
En azından ben öyle biliyorum
Bide sadece 3 ncü vitese değil tüm viteslerde bir alt vitese geçiyo

kadirerkan

Erkek Mesaj Sayısı : 4
Yaş : 52
İşiniz : Kamu görevlisi
Kayıt tarihi : 18/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

OWER DRİVE SİSTEMİ... Empty Geri: OWER DRİVE SİSTEMİ...

Mesaj tarafından Admin C.tesi Ocak 19, 2008 9:28 am

Doğrudur, hangi viteste kullanırsanız bir alt vitese atar, lakin otomatiklerde genelde araç 80 km 4 e taktığı için diğer düşük hızdaki viteslerde pek kullanma gereği olmuyor...Ancak rampalarda çok sıkıştığınızda ya da sollamalarda...
Admin
Admin
Admin
Admin

Erkek Mesaj Sayısı : 37
Yaş : 47
Kayıt tarihi : 20/11/07

https://mazda626clupturkey.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

OWER DRİVE SİSTEMİ... Empty Geri: OWER DRİVE SİSTEMİ...

Mesaj tarafından ronin_54 Salı Şub. 12, 2008 8:40 am

arkadaşlar yanlış biliyorsunuz. overdrive sistemi aslında kısaca ikinci bir vites kutusudur.basit olsun diye 4 vitesten örnek vereyim.şöyleki 4 vitesli bir vites kutusunda 4. viteste, vites kutusuna giren(prizdirek demiyorum) ve vites kutusundan çıkan birbiriden bağımsız çalışan iki mil birbirine kilitlenir. yani arada diğer viteslerde olduğu gibi herhangi bir dişli devreye girmez. yani vites oranı 1:1 dir.
overdrive sisteminde vites kutusundan çıkan mil başka bir vites kutusuna girer ve burada oran 1:1,2 olur.(1,2 örnek olsun diye yazılmıştır).yalnız overdrive sisteminde kullanılan dişli sistemi planet dişli sistemidir.( hani eskiden göbekten vitesli bisikletler vardı onlarda planetti). bu sistemde dişli değişmez otomatikte olduğu gibi frenlenir. bu bize ne fayda sağlar. krank milinin 1 devrinde normalde defransiyele 1 devir giderken overdriveda 1,2 gider ve arabanın son hızı artar yada gazı keseriz ekonomi sağlar:). ama şu sıkıntı var benim motorum bu yükü kaldırırmı.bu seferde tekerlekten motora gelen yük 1 değil 1,2 katı olur. işte bu yüzden herzaman devrede değildir. uygun koşullarda devreye girer ve koşullar bir şekilde bozuldumu (aniden gaza basmak gibi) devreden çıkar. işte overdrive budur.bu konu ile ilgili elimdeki teknik kitaplardan resimleri daha sonra ekleyebilirim.

ronin_54

Erkek Mesaj Sayısı : 20
Kayıt tarihi : 03/12/07

http://www.baysan.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

OWER DRİVE SİSTEMİ... Empty Geri: OWER DRİVE SİSTEMİ...

Mesaj tarafından kadirerkan Ptsi Şub. 18, 2008 10:50 am

Ronin'in yazdıklarına kısmen katılıyorum ancak her araçta aynı sistem kullanılmıyor. Bu konuda bilgi anlamında türkçe kaynak pek yok ama merak edenler için verceğim link çok faydalı ve resimli videolu anlatımları çok güzel. İyi günlerde araclarınızı kullanmanız dileğimle.

aşağıdaki adreste güzel bilgiler var.
http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm

kadirerkan

Erkek Mesaj Sayısı : 4
Yaş : 52
İşiniz : Kamu görevlisi
Kayıt tarihi : 18/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

OWER DRİVE SİSTEMİ... Empty Geri: OWER DRİVE SİSTEMİ...

Mesaj tarafından ronin_54 Ptsi Şub. 18, 2008 11:09 am

ben zaten her arabada demedim. senin gönderdiğin link otomatik transmisyon sistemini anlatır.(biliyorum daha önce bakmıştım.) sadece basit bir şekilde çalışma mantığını anlatabilmek için manuel transmisyon örneğin vermiştim.Ayrıca bu sistemlerde motor vakumu, devri, yükü hesaplayan hidrolik sistemler olması gerekliki ne zaman devreye girip çıkacağı belirlenebilsin. kalkıpta bu sistemi manuel transmisyonlu bir sisteme uygulamak isterseniz bu ilave sistemleride uygulamanız gerekir. bunlar zaten otomatik transmisyonda mevcuttur. o yüzden otomatik transmisyonlara uygulamak daha kolaydır. ama her otomatik transmisyonda olacak diye bir şeyde yoktur.

ronin_54

Erkek Mesaj Sayısı : 20
Kayıt tarihi : 03/12/07

http://www.baysan.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

OWER DRİVE SİSTEMİ... Empty Geri: OWER DRİVE SİSTEMİ...

Mesaj tarafından ronin_54 Ptsi Şub. 18, 2008 11:11 am

ayrıca bu konu ile ilgili en kısa zamanda resimli döküman göndereceğim.

ronin_54

Erkek Mesaj Sayısı : 20
Kayıt tarihi : 03/12/07

http://www.baysan.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

OWER DRİVE SİSTEMİ... Empty Geri: OWER DRİVE SİSTEMİ...

Mesaj tarafından barmen09 Salı Nis. 29, 2008 9:25 pm

GAZA BASTIMI GİDİYO İŞTE TAM BİR OTOBAN ARABASI SÜPER AMA İNSAN KENDİNİ GÜVENDE HİSSEDİYOR İÇİNDE OTURUNCA SmileSmile Arrow

barmen09

Mesaj Sayısı : 10
İşiniz : öğrenci-barmen
Kayıt tarihi : 29/04/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz